Hodowla

 

Witaj, na tej stronie przedstawię Ci ciekawostki hodowlane. Tak, gra słynie z tego, że można w niej hodować konie z bogatą genetyką, (można powiedzieć, że prócz chorób genetycznych - chyba że mamy na myśli koślawe nogi, długie szyje - tak, to jest możliwe) łączyć ze sobą różne rasy z gry (a jest ich sporo) oraz eksperymentować z tym co się nam urodzi, a konie w ciąży jak to konie w ciąży - mają brzuchy ciążowe (nie w każdej grze się to zdarza). 



Gra ma również kontent edukacyjny, bo nie tylko bawi, ale również uczy - za pomocą genów właśnie, bo są one dość fajnie ukazane - mamy te dominujące jak i recesywne, a znaleźć je możemy po wykonaniu testów u eksperta (budynek z lupką w dowolnym klubie)








TESTY GENETYCZNE


O testach możemy opowiadać sporo, ale wytłumaczę natomiast tym razem, jak to wygląda od waszej strony - osób nie do końca zorientowanych.

Wchodzimy do budynku eksperta i mamy wiele testów do wyboru:


Zidentyfikuj rasę konia (100 USD): Zidentyfikuj rasę

Pierwsza opcja jaką mamy - jest to identyfikacja naszej rasy, kiedy łapiemy dla przykładu dzikiego konia i w profilu widnieje napis UNIDENTIFIED - po tych testach wasz koń (choć nawet może być mieszańcem) będzie miał na profilu rasę, lub swój podtyp.

Reidentyfikacja rasy konia (100 USD): Zidentyfikuj rasę

Jest to ukrycie rasy lub podtypu konia - jeśli wcześniej odkrywaliśmy jego rasę przez testy, możemy z powrotem przywrócić brak wiedzy o tym na końskim profilu.

Raport na temat budowy rasy konia (1000 dolarów): Raport o Konformacji

Ten test pokaże nam tylko % błędów u konia co do jego rasy.

Raport dotyczący konkretnej rasy i konia (5000 USD): Raport o Konformacji

Ten test polega na konformacji budowy konia co do jego rasy - dosłownie jakbyśmy szli na wystawę z takim koniem, a chcielibyśmy znaleźć takiego, który jest jak najbardziej zbliżony do ideału rasy. Wyniki pokażą co trzeba zmienić, aby koń był idealnym kandydatem.

Raport na temat cech konia i konia (10 000 dolarów): Raport o Konformacji

Tutaj możemy porównać dwie rasy do siebie i zobaczyć między nimi różnicę.

Określ genetykę konia (10 000 USD): Określ genetykę

To najważniejszy test genetyczny. Tutaj sprawdzane są geny dominujące oraz recesywne - dzięki niemu możemy sprawdzić jakiego partnera szukać naszemu koniowi, bazując na jego genach, które przeniesie potomstwu - tutaj głównie chodzi o maść, więc jeśli chcemy wyhodować jakąś konkretną, to dobre miejsce.


Niżej przedstawię wam jak wyglądają takie testy genetyczne maści:



Jak działają geny?



Zadaliśmy sobie wiele trudu, aby genetyka maści była jak najwierniejsza życiu i aktualnej wiedzy, biorąc pod uwagę sposób działania gry. Musieliśmy dokonać kilku uproszczeń (genetyka nigdy nie jest tak prosta, jak się wydaje!) i dodaliśmy kilka rzeczy, takich jak geny, podczas gdy w rzeczywistości ich rzeczywista genetyka jest obecnie nieznana lub słabo poznana, ponieważ wiemy, jak bardzo graczom zależy, aby takie konie wyhodować. Podobnie jak w życiu, konie zawsze mają dwa allele dla każdego genu, po jednym od każdego rodzica. Który allel daje rodzic jego potomstwu jest całkowicie losowe. Z kilkoma wyjątkami - nie możesz dokładnie wiedzieć, co otrzymasz w wyniku krzyżowania, ale możesz obliczyć prawdopodobieństwo! Jeśli znasz allele swojego konia (możesz poprosić o to Eksperta Koni w wioskach klubowych za opłatą w postaci Gold Dust), możesz dowiedzieć się, jakie są szanse na taki czy inny wynik. Na przykład:

>> Jeśli jedno z rodziców to ee, a drugie EE, całe potomstwo będzie Ee, ponieważ jeden z rodziców może dać tylko E, a drugi tylko e.

>>> Jeśli jedno z rodziców to ee, a jedno z rodziców to Ee, około połowa potomstwa będzie Ee, a druga połowa ee.

>>> Jeśli oboje rodziceEe, około połowa potomstwa będzie Ee, jedna czwarta będzie EE, a druga ćwiartka ee.

Dotyczy to wszystkich genów i powiązanych z nimi alleli. Allele podlegają tak zwanemu „niezależnemu asortymentowi” i, z wyjątkiem nadzwyczajnych okoliczności, allele dowolnego genu są dziedziczone niezależnie od alleli wszystkich pozostałych.


Dla przykładu z karteczki powyżej:

 

Koń ten przenosi gen MM, czyli Mushroom. Nawet jeśli jego partner będzie miał gen mm (recesywny) to wszystkie dzieci będą mieć Mm, ponieważ:

" Jeśli jedno z rodziców to ee, a drugie EEcałe potomstwo będzie Ee, ponieważ jeden z rodziców może dać tylko E, a drugi tylko e"

Co ogólnie oznacza, że ten konik dający gen Mushroom, będzie przenosił gen dominujący, więc całe potomstwo uzyska mushroom (heterozygotyczne)

Rozróżniamy:

AA (homozygota dominująca)
aa (homozygota recesywna)
Aa (heterozygota)

Kolory oczu


Jakie mamy kolory oczu?

Zielony, tygrysi, niebieski/jasnoniebieski, piwny, bursztynowy i najczęstszy ze wszystkich brązowy.

Czy kolory oczu są powiązane z kolorem sierści?

Tak i nie.

Ogólnie rzecz biorąc:

- Konie z genem Double Cream zawsze mają niebieskie lub jasnoniebieskie oczy.



- Konie Champagne, Pearl, Cream-Pearl i Smoky-black nigdy nie mają brązowych oczu.

Jednak dokładny kolor oczu jest losowy. Oznacza to, że na Horse Isle kolor oczu nie jest dziedziczony!

Jedynym przypadkiem „dziedzicznym” są konie pinto o białych pyskach, ponieważ zawsze mają niebieskie oczy. To oznacza, że ich potomstwo urodzi się z niebieskimi oczami tylko wtedy, gdy urodzi się również ze wzorem pinto i białym pyskiem. Innymi słowy, nie dziedziczą samych niebieskich oczu, a jedynie wzór pinto, którego częścią są niebieskie oczy.

Erm??? to nie jest w pełni realistyczne??? 

To prawda, ale musieliśmy dołożyć wszelkich starań, biorąc pod uwagę dostępne ograniczenia kodowania, aby umożliwić dużą różnorodność realistycznych kolorów oczu. ;)



Geny a cechy


„Geny” i „Cechy” to dwa mechanizmy genetyczne, które determinują ekspresję i dziedziczenie różnych cech. Geny określają cechy binarne, co oznacza, czy dana cecha ma miejsce, czy nie. Odbywa się to poprzez allele, gdzie każdy allel jest powiązany z jedną, specyficzną cechą. Allele każdego genu można zidentyfikować za pomocą testów genetycznych (o których mowa na górze strony)

Na przykład: gen Champagne ma dwa allele:

- Allele Ch nadają koniowi szampańską barwę.

- Allele ch nie wpływają na sierść konia.

Możesz sprawdzić, czy koń jest nosicielem allelu Ch szampana, wykonując na koniu test genetyczny (za pośrednictwem eksperta ds. koni). Cechy nie są „stworzone” z alleli, lecz są jedynie wartościami liczbowymi, które określają aspekt fenotypowy kontrolowany przez cechę. Niektóre cechy wpływają na kolor i wzór sierści, podczas gdy inne wpływają na budowę i podstawowe statystyki. We wszystkich przypadkach cechy te są niebinarne (w przeciwieństwie do genów) i mieszczą się w przedziale od do 1. Na przykład dokładny odcień sierści, siła cętkowanego wzoru i długość nóg to cechy liczbowe, niebinarne w skali od min (0) do max (1).

Wartości liczbowe wszystkich cech są „niewidoczne” i nie można ich zidentyfikować za pomocą testów genetycznych. Innymi słowy, nie można przeprowadzić testu genetycznego, aby określić liczbowo cechę swojego konia. Przypomina to prawdziwe życie, gdzie nie można przeprowadzić testu genetycznego, aby zidentyfikować wszystkie geny determinujące długość nóg konia. Cechy mają element genetyczny, co oznacza, że ​​źrebaki zwykle rodzą się w zakresie cech swoich rodziców (chyba że mutują poza zakresem, co jest rzadkie, ale się zdarza).


Odmiany



Terminologia, kontrola genetyczna i często zadawane pytania:

Odmiany to białe obszary na pysku konia i podudziach, niezwiązane z genami wzorców, takimi jak Leopard czy Tobiano.

U prawdziwych koni oznaczenia są kontrolowane przez różne niezmapowane geny. W Horse Isle sprawa jest jednak nieco prostsza; oznaczenia są kontrolowane zarówno przez pojedynczą cechę, jak i przez komponent losowy.

Terminologia: oni mają imiona?!

Od tego momentu będę używał prawidłowego nazewnictwa odmian. Jeśli więc nie jesteś zaznajomiony z terminologią, oto ona. :)


Odmiany pyska

* Gwiazda = biała, okrągła plamka na czole konia. Różni się od małej kropki wielkości palca do dużego koła wielkości jabłka.

-Gwiazda nieregularna = gwiazda, której kształt różni się od koła.

* Snip = znak na pysku konia. Waha się od małych do dużych, od centralnych (zlokalizowanych na środku pyska) do niecentralnych.

* Kreska = ciągły, nieco prosty pasek rozpoczynający się na czole i biegnący w dół pyska, często aż do pyska, gdzie kończy się ucięciem. 

- Nieregularny pasek = zakrzywiony pasek.

-Pasek przerywany = pasek ze szczeliną, która przecina go na dwa krótsze paski.

Płomień = gruby pasek. Może być nieregularny lub przerywany jak pasek.

*

* Łysina = niezwykle gęsta łuska pokrywająca większą część lub nawet cały przód pyska.

* Borsuk = ​​oznaczenie, które ma zewnętrzną granicę łysiny, ale wnętrze jest kolorowe (nie białe).


Odmiany nóg


* Koronka= biała linia zakrywająca pasmo wieńcowe.

* 1/2 pęciny= noga od pęciny w dół jest biała.

-Połowa pęciny = oznaczenie śródręcza obejmuje tylko przód/tył/boki pęciny. *

Pęcina = noga od pęciny w dół jest biała. Może być całościowy lub częściowy.

* Skarpeta = dowolne oznaczenie na nodze, które jest dłuższe niż oznaczenie pęciny, ale niższe niż pończocha (patrz poniżej).

* Pończocha = biała skarpetka sięgająca do kolana/stawu skokowego.



Spektrum odmian


Na Horse Isle oznaczenia wahają się od „braku” odmian, do maksymalnie „grubego płomienia + 4 pończochy”. Zakres ten ma stopniowy postęp:

Żadnych oznaczeń > gwiazda > gwiazda lub snip > większe znaczenia na twarzy lub na nogach bez znamion na twarzy większe znaczenia na twarzy i/lub na nogach, gdzie im wyższa cecha, tym większe znaczenia > gruba plama + pończochy.

Miejsce, w którym znajdują się oznaczenia Twojego konia w tym spektrum, zależy od jego cech genetycznych. 

To znaczy że:

-- Rodzice bez odmian częściej mają źrebaki bez odmian.

-- Rodzice z dużymi znaczeniami częściej mają źrebięta z większymi znaczeniami.

Całkowity rozmiar białych obszarów jest również uwarunkowany genetycznie. Jednakże dokładna długość, kształt, a w przypadku oznaczeń wielokrotnych położenie oznaczeń jest losowe i niedziedziczne.

Na przykład:

Ojciec: ma pręgę + pęcinę;

Matka: ma gwiazdę + skarpetkę;

Całkowita biała powierzchnia oznaczeń – czyli paska + pęciny i gwiazdki + skarpetki – jest równa u obojga rodziców.

=> Źrebak będzie prawdopodobnie miał taką samą ilość bieli jak jego rodzice, ale jego rozproszenie będzie losowe. 

W związku z tym mogą urodzić się z grubym snip lub cięciem + dwoma pęcinami itp.

Jeśli spojrzysz na stopniowy postęp wymieniony powyżej, zobaczysz również, że jeśli skrzyżujesz dwa konie z różnych „stopni odmian”, możesz otrzymać źrebię w klasie ocen pomiędzy nimi. W tym przypadku źrebak będzie miał zupełnie inne oznaczenia niż jego rodzice.

Na przykład: 

jeśli krzyżujesz reproduktora z klasy „gwiazda lub cięcie” z matką z klasy „pysk i odmiany”,

możesz otrzymać źrebaka z klasy „pysk i odmiany”, który wygląda inaczej niż ich rodzice.


Oznaczenia obejmują [ilość] kar:

W niektórych rejestrach ras obowiązują ograniczenia dotyczące rodzaju oznaczeń, jakie mogą mieć konie danej rasy. W takich przypadkach, w Horse Isle, jeśli koń tej rasy ma zbyt duże/małe odmiany, zostanie ukarany za posiadanie „oznaczenia” gdy są zbyt wysokie/niskie.




❗Ciekawostka ❗

1. U prawdziwych koni kasztany częściej wykazują białe znaczenia. Jednak na Horse Isle tak się nie dzieje.

2. Genetyczna kontrola kształtu i wielkości białych łat w układzie pinto jest podobna jak u odmian. Ogólny rozmiar jest określony przez cechę, a ich dokładny kształt jest losowy.

 3. Osły i muły bez cętek nie mają oznaczeń na nogach, a jedyne odmiany na pysku, jakie wykazują  to

biała gwiazdka, od małych do dużych.

4. Zebry i zorsy nie mają oznaczeń.





Jakie mamy cechy koloru i wzoru?



Cechy koloru/wzorudziedziczne, co oznacza, że ​​rodzice posiadający te cechy mogą przekazać je swojemu potomstwu. 

Istnieją cechy:

Cechy Appaloosy. Cechy te, zwane AppyBlanket i AppySpots, wraz z genami Leopard i <Pattern,

kontrolują dokładny wygląd sierści „appaloosa” u koni lampartów. Efekt tych cech widoczny jest

jedynie u koni będących nosicielami lamparta/allelu.


BELTON to nazwa małych, zaokrąglonych obszarów koloru, które pojawiają się na białych obszarach koni z odmianami lub z maścią pinto. Efekt może wahać się od kilku małych kropek do wielu kropek, podobnych do wzoru występującego u wyżłów niemieckich krótkowłosych.



DAPPLES (jabłuszka) to plamy nieco jaśniejsze w porównaniu z resztą sierści, chociaż w rzadkich przypadkach wzór można odwrócić, a plamy są ciemniejsze niż szata, co jest zjawiskiem znanym jako „odwrotne cętkowanie”. Mogą być skupione wokół grzbietu konia lub występować na szerszych obszarach ciała, od szyi do zadu.



ODMIANY  to białe obszary na pysku konia i nogach, niezwiązane z genami wzorców, takimi jak Leopard czy Pinto/Tobiano.



PANGARE. Cecha ta, wraz z genem pangare, kontroluje rozległość i białość efektu mealy u mącznych koni.



PINTO  kontroluje rozległość białych obszarów u koni łaciatych, czyli koni noszących co najmniej jeden z następujących genów łaciatej: Frame-overo, manchado, sabino-1, splashed white, tobiano lub white-spotted.

koń z maścią Tovero



Jakie mamy niedziedziczne mutacje?

Niedziedziczne mutacje somatyczne to mutacje, które pojawiają się losowo, niezależnie od pochodzenia. Oznacza to, że nawet jeśli skrzyżujesz dwójkę zmutowanych rodziców, źrebię może urodzić się normalne. Oznacza to również, że dwoje niezmutowanych
rodziców może spłodzić zmutowane źrebię.

Mutacje to:

NETTING Znany również jako „LACE”, jest to siatkowy wzór przypominający żyrafę, który pojawia się na grzbietach koni. Różni się od tego, że przebiega nieco wzdłuż górnej linii konia lub rozciąga się dalej w dół po bokach konia. Siatka zawsze składa się z białych włosów. Koń musi mieć cechę cętkowaną, aby siatka mogła się wyrazić.


BLEACH Ta mutacja somatyczna polega na rozjaśnieniu sierści, przez co koń wygląda jak „wybielony”, co powoduje powstawanie szarych plam z kolorowymi obwódkami.


BIRDCATCHER Plamy łapacza ptaków to białe plamki lub ślady na skądinąd ciemnym ciele, o wielkości od kilku pojedynczych białych włosów, dzięki którym koń wygląda, jakby był pokryty piłeczkami pingpongowymi! Chociaż nie wiadomo, jaki gen jest odpowiedzialny
za plamy łapaczy ptaków, w większości przypadków nie uważa się, że ma on podłoże genetyczne (i w tym przypadku nie jest genetyczny ;))



Miejsca zgięcia lub miejsca. Te unikalne oznaczenia to ciemniejsza pigmentacja, od czerwonej do czarnej,
zwykle spotykana u palomino, kasztanów, a nawet koni o ciemniejszym umaszczeniu. W Horse Isle plamki te mogą sięgać aż do szyi lub być tak małe, że trudno je dostrzec, gdyż to tylko kilka plam na zadzie.

TETRARCH są to białe plamy na szarej sierści, nazwane na cześć szarego ogiera pełnej krwi, dzięki
któremu stał się tak dobrze znany i przekazał piętno swoim potomkom. Chociaż nie mamy tutaj Tetrarchy, mamy
jego wyjątkowy znak!


MOSAIC Choć kiedyś uważano, że w prawdziwym życiu są to wyłącznie chimery, konie mozaikowe są lepiej znane jako konie somatyczne. Te duże plamy koloru naprawdę wyróżniają konia. Może być ciemniejszy niż reszta sierści lub jaśniejszy, a różnica między plamami koloru jest wyraźna, a nie zmieszana.


FLASH to szokujące białe znaczenie pojawia się w postaci białego „uderzenia pioruna” lub wiruje na
koniu dowolnego koloru, zazwyczaj na szyi, ale zdarza się, że pojawia się w innych miejscach, takich jak tułów lub zad!



BADGER to mutacja która wyglądem przypomina borsuka i dotyczy wyłącznie pyska.
















Czy koń kiedykolwiek może wykazywać te mutacje?
NIE
Jeśli chodzi o LACE – koń musi mieć cechę cętkowaną, aby siatka mogła się wyrazić (leopard/pintaloosa)
Jeśli chodzi o pozostałe mutacje - wszystkie wymagają minimalnej ilości odmian lub obecności wzoru pinto i wymagają, aby maść nie była w określonych kolorach.
Aby uzyskać bardziej szczegółowe informacje, przeczytaj
 „Wymagania dotyczące rzadkich wzorów + u jakich ras mogą pojawić się mozajki 
na forum Horses:
FORUM O MUTACJACH 






Genetyka włosów: grzywy i ogony


Na Horse Isle istnieje 16 różnych naturalnych stylów grzyw i jeszcze większa liczba naturalnych stylów ogonów. O wszystkim decyduje tylko jeden gen i cztery cechy.

Grzywy:
Typ włosów: gen określający teksturę i „kształt” włosów (allele w nawiasach): jedwabisty (Sk),
falisty (Wv) i gruby (Cs).

ManeLengthcecha kontrolująca długość grzywy. Istnieją cztery typy długości: minimalna* [brak
grzywy], krótka, średnia i długa*.
*Nie występuje u osłów, zebr i mieszańców.

Styl grzywy zależy od kombinacji typu włosów i długości grzywy.

Szczegółowy opis różnych stylów grzyw można znaleźć w przewodniku po genetyce grzyw w książce Horses


Dlaczego moje źrebię jest łyse?!
Na świecie źrebaki zawsze rodzą się z najkrótszą możliwą grzywą, dlatego też źrebięta „końskie” w Horse Isle rodzą się bez grzywy. Nie martw się, ponieważ w miarę dorastania ich grzywa będzie dłuższa, aż osiągnie odpowiednią długość określoną cechą ManeLength.


Ogony:
Tekstura ogonów może być jedwabista lub falista i jest określana przez gen HairType. Jednak ogólny
„kształt” ogona zależy od trzech cech:

HairThickness: określa grubość ogona.
U osłów i mieszańców określa również grubość (nie długość) grzywy.

Długość ogona: określa długość ogona.

Wysoki kąt: określa, jak wysoko koń nosi ogon. Im wyższy ogon, tym będzie się wydawał grubszy i krótszy.


Inne konie:

Chociaż naturalny styl grzyw i ogonów u osłów, zebr i mieszańców różni się od konia, mechanizmy genetyczne stojące za nimi są takie same. Gen HairType określa strukturę włosów, a cztery cechy określają dokładny wygląd grzywy i ogona.

Stylizowanie i 4 YO
Jeśli nie podoba Ci się naturalny wygląd grzywy i ogona Twojego konia, zawsze możesz je wystylizować u fryzjera (ostlery). 
W takim przypadku koń będzie miał „stylizowany” znacznik pod awatarem profilu.
Jeśli chcesz zobaczyć naturalną grzywę i ogon stylizowanego konia, po prostu kliknij jego widok 4Yo (więcej informacji znajdziesz w artykule Hodowla 4Yo i OYo: ich znaczenie w hodowli)





STATYSTYKI


4YO i 0YO: ich znaczenie w hodowli:



Na stronie profilu każdego konia znajdziesz przycisk 4Yo i OYo, oba przydatne przy hodowli koni lub
wyborze stada hodowlanego.

4YO: trzeba obejrzeć wybierając ogiera lub klacz zastępczą, zawsze lepiej jest patrzeć na ich
 profil 4-letni niż na zwykły profil.

Dlaczego? 
Ponieważ strona 4YO pokazuje naturalne wskaźniki wydajności konia i podstawowe
statystyki, bez uwzględniania bonusów, takich jak sprzęt, trening, więź, doświadczenie itp. Pokazuje także konia bez sprzętu i bez stylizacji, dzięki czemu można w całości zobaczyć jego naturalną, dojrzałą budowę.
Oznacza to, że widok 4O pozwala zobaczyć, jaką budowę ciała prawdopodobnie odziedziczy ich potomstwo,
oraz jakie mogą być zbliżone wskaźniki wydajności potomstwa, w ramach ograniczeń hodowlanych. 

OYO: Ważne przy sprawdzaniu źrebiąt
Pod względem hodowlanym przycisk OYO jest skierowany do hardcorowych graczy, którzy starają się opracować sposób przewidywania przyszłego potencjału źrebaka. Można to postrzegać jako naśladownictwo patrzenia na źrebaka w prawdziwym życiu i na jego podstawie
ruchu, stylu skoków i osobowości, próbując przewidzieć, jakiego konia stworzą.
Porównując widok OYO z widokiem 4YO różnych koni, możesz zorientować się, jak źrebięta dojrzewają pod względem wydajności. Wiedza ta pozwoli Ci następnie przyjrzeć się źrebakom, które nie mają jeszcze widoku 4-letniego i ocenić, czy powinieneś je zatrzymać/kupić/sprzedać w zależności od Twoich potrzeb. :) 
To powiedziawszy, pamiętaj, że będzie to szacunkowe, więc nie zdziw się zbytnio, jeśli źrebię wyrośnie na zupełnie innego konia, niż się spodziewałeś. ;)










Popracujemy sobie troszeczkę z koniem o imieniu...Sweet Popcorn

Wejdziemy teraz na jego profil.


STATY OBECNE

STATY 4YO

STATY 0YO


Teraz nieco sobie przetłumaczymy statystyki :


Mass: Waga ciała

Speed: Szybkość konia osiągana na godzinę (miles per hour)
Dzięki tej umiejętności, koń może szybciej ukończyć wyścig, lub dojechać do wybranego celu. Im większe MPH tym lepiej.

Sprint Boost: Boost do szybkości podczas sprintu - czyli w najszybszym chodzie konia - ile procent ma przyspieszenia :) Jak najbardziej, im większa ilość % tym lepiej.

Accel Rate: Nic innego jak szybkość przyspieszania - to jak nasz koń szybko potrafi rozwinąć zamierzoną prędkość. 

Deccel Rate: Tempo Zwalniania. Czyli w jakim tempie nasz koń się zatrzymuje czy przechodzi do niższego chodu. Jak wiadomo, im większe tym lepiej koń reaguje.

Jump Power: Siła skoku konia. Im większa, tym koń wyżej skacze. Wiele skoczków nie używa tej umiejętności, a konie wytrzymałościowe unikają trenowania Siły skoku, bo obniża wytrzymałość.

Pull Strength: Siła ciągnięcia. Przewodnia umiejętność koni pociągowych - do ciągnięcia bryczek. 

Stride Length: Długość kroku konia, im większa, tym lepiej.

Turning Speed: Prędkość skrętu konia. Każdy chce mieć zwinnego wierzchowca, więc im większa liczba tutaj, tym lepiej i koń będzie bardziej skrętny.

Reverse Speed: Prędkość wsteczna, jaką koń może osiągnąć idąc do tyłu.

Fear Tollerance: Tolerancja konia na strach, przydaje się gdy chcemy, aby nasz koń został skoczkiem czy przemierzał górzyste czy straszne mu tereny. Im więcej tym lepiej.


STATY KTÓRE CHCEMY MIEĆ NISKIE

Stamina Drop: Wytrzymałość naszego wierzchowca. Im niższa jest, tym koń wytrzymalszy.

Reaction Time: Czas reakcji na nasze bodźce, im niższa tym koń szybciej reaguje.

⚠️UWAGA ⚠️

Potomstwo odziedziczy jedynie statystyki konia 0YO



Następnie pozostają nam jedynie bazowe statystyki, czyli te które pokazują nam ile umiejętności zostało ulepszonych przez sprzęt, bonus, trening.


Oto statystyki konia:

TACK:
Otrzymujemy takie statystyki dodatkowo, kiedy nasz sprzęt zostaje ulepszony przez kryształy.
Więcej informacji w zakładce "Kryształy" gdzie znajdziecie kryształy do ulepszeń sprzętu.
BONUS:
Błogosławieństwa Esroh:
Błogosławieństwa Esroh to niewielkie wzmocnienia statystyk, które otrzymujesz od konia wierzchowego podczas eksploracji z nimi.
Uwaga: zdobycie wszystkich Błogosławieństw Esroh na jednym koniu zajmie bardzo dużo czasu, około 300 godzin jazdy.
Błogosławieństwa Zwinności zdobywa się podczas jazdy w dół po łagodnych zboczach (3% i więcej) i pod górę po stromych zboczach
(6% lub więcej). Może się też zdarzyć, że Twój koń zdobędzie je podczas skoków!
Błogosławieństwa wytrzymałości są najłatwiejsze do zdobycia, ponieważ można je zdobyć po prostu jeżdżąc!
Błogosławieństwa inteligencji zdobywa się podążając tropem lub każąc koniowi szukać powinowactwa.
Pamiętaj, że koń musi aktywnie podążać w stronę swojego powinowactwa, aby wywołać Błogosławieństwo Inteligencji!
Błogosławieństwa szybkości zdobywa się podczas sprintu!
Błogosławieństwa Siły zdobywa się ciągnąc kamienne sanie w zawodach dla koni pociągowych lub ciągnąc bryczkę.

TRAINING:
Te umiejętności zdobywamy, kiedy nasz koń jest trenowany u trenerów.



GENETICS:
To są umiejętności dziedziczne i te z którymi urodził się nasz koń, patrzmy jednak na statystyki 0YO ponieważ z wiekiem się one również zmieniają.


Komentarze